{{ctrl.notification}}
best parks in Shiraz

بهترین پارک های شیراز

شیراز از شهرهای گردشگری و توریستی در ایران که دارای جاهای دیدنی پرطرف ‌داری می باشد، شیراز از مقاصد گردشگری ایران شهر شاعران نامی، حافظیه و سعدیه، بناهای تاریخی، اماکن مذهبی و گل‌ های رنگارنگ و زیبا،  که سالانه پذیرای گردشگران بسیار زیادی از تمام دنیا می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی پارک های معروف سرسبز و زیبا در شیراز می پردازد با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

پارک کوهپایه شیراز

از بهترین پارک های شیراز که در  نزدیکی دروازه ‌قرآن قرار دارد، پارک کوهپایه می باشد، پارک کوهپایه از پارک های کوهستانی  در شیراز که دارای ۱۸۷۳۷ مترمربع مساحت می باشد، پارک کوهپایه شیراز دارای چشم ‌اندازی بی ‌نظیر از شهر  بزرگ شیراز دارد و از با صفا ترین پارک ها و جاهای دیدنی شیراز به شمار می رود که علاوه بر طبیعتی بکر دارای جاذبه های تاریخی همچون بناهای دوره دیلمی و یادواره شهدا نیز می باشد، از دیگر نام های این پارک پارک نارنجی می باشد به دلیل وجود غرفه ‌های نارنجی‌ رنگ فروش محصولات صنایع‌ دستی و تنقلات که در دور تا دور پارک قرار دارند، از امکانات تفریحی و رفاهی پارک کوهپایه شیراز می توان به سینمای سه‌ بعدی، مسیر پیاده ‌روی و کوهنوردی، وسایل ورزشی، بوفه مواد غذایی و تنقلات، آبخوری، ویلچر، نمازخانه، پارکینگ ، تاکسی‌ سرویس، سرویس بهداشتی، برگزاری ورزش همگانی در صبح، وسایل بازی کودکان مثل استخر توپ، قطار شادی، چرخ‌ وفلک و ماشین برقی و… می باشد.

آدرس پارک کوهپایه: شیراز، دروازه ‌قرآن، هفت ‌تنان، بلوار چهل‌ مقام، پارک کوهپایه شیراز

پارک کوهستانی دراک شیراز

از بزرگ ‌ترین و محبوب ‌ترین پارک های شیراز می توان به پارک کوهستانی دراک اشاره کرد این پارک کوهستانی در دامنه کوه دراک قرار دارد و از بهترین پارک های شیراز بشمار می رود، پارک کوهستانی دراک شیراز دارای چشم ‌انداز بی ‌نظیر و هوای مطبوع و تفریحات هیجان ‌انگیزی می باشد، که بعنوان یک مقصد ایده آل برای گردشگران بشمار می رود، پارک کوهستانی دراک شیراز دارای تفریحات هیجان‌ انگیزی مانند: زیپ ‌لاین، تله‌ کابین و پیست موتورسواری و همچنین کوهنوردیو عبور از بلندترین پل‌ های معلق کشور نیز از تفریحات لذت بخش و مهیج این پارک است، از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی پارک کوهستانی دراک شیراز می توان به پارک بازی کودکان، پارک حیوانات، دریاچه مصنوعی، باغ پرندگان، باغ گیاهان دارویی، آلاچیق و نیمکت، سوپرمارکت، رستوران و فست ‌فود، سرویس بهداشتی، پارکینگ اختصاصی و هتل می باشد.

آدرس پارک کوهستانی دراک: شیراز، بزرگ ‌راه حسینی ‌الهاشمی

بوستان سایه شیراز

از محبوب ‌ترین پارک های کوهستانی شیراز بوستان سایه یا پارک نماز می باشد، بوستان سایه از فضاهای مناسب برای گردش‌ های خانوادگی و تفریحات هیجان ‌انگیز می باشد، بوستان سایه از پارک های معروف شیراز که در نزدیکی دامنه کوه‌ های داخل شهر قرار گرفته و دارای چشم ‌انداز بی نظیر کوهستانی و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع ومحبوبی همچون: زیپ ‌لاین، پل معلق، آبشار ۹۰ متری، فضای سبز برای پیک‌ نیک، دریاچه مصنوعی، پارک کودک، مسیر پیاده‌ روی و کوهنوردی، کارگاه صخره ‌نوردی، کافی‌ شاپ و فست ‌فود، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مسیر پیاده ‌روی و ... می باشد که می توانید در آب وهوای کوهستانی از تفریحات دلچسب بوستان سایه لذت ببرید.

آدرس بوستان سایه: شیراز، بلوار رسول اعظم

پارک شهروند شیراز

پارک شهروند شیراز از دیگر پارک های معروف و محبوب در شیراز که مقصدی جذاب برای خانواده ها و گردشگران می باشد، پارک شهروند شیراز حدود ۱۳ هکتار وسعت دارد و دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی مانند: زمین ورزشی فوتبال و والیبال و بسکتبال، فضای بازی کودکان، وسایل بدن ‌سازی، مسیر دوچرخه‌ سواری، آلاچیق و محوطه مناسب برای پیک ‌نیک، سرویس بهداشتی، آبخوری و ... می باشد، جالب است بدانید فرهنگ‌ سرای شهروند در پارک شهروند شیراز قرار دارد و در این فرهنگسرا کلاس ‌های آموزشی مختلف مثل خیاطی، چرم‌ دوزی، مجسمه ‌سازی، نقاشی، موسیقی و معرق چوب و… برگزار می شود.

آدرس پارک شهروند: شیراز، بلوار شهید مدرس، انتهای خیابان شهید دوران، بلوار اتحاد

پارک کوهستانی بوستان سعدی شیراز

از دیگر پارک های کوهستانی زیبا و جذاب در شیراز که در دامنه کوه در شرق شیراز قرار دارد، پارک کوهستانی بوستان می باشد، پارک بوستان سعدی دارای چشم ‌اندازهای بسیار زیبا و بی نظیری از شهر شیراز و باغ دلگشا می باشد، پارک بوستان سعدی از زیباترین پارک های شیراز و مقصدی برای علاقه ‌مندان به کوهنوردی بشمار می رود، از امکانات تفریحی و رفاهی پارک کوهستانی بوستان سعدی می توان به مسیر پلکانی تا بالای کوه، آبشار، مسیر کوهنوردی، فضای سبز، عکاسی و ... می باشد، این پارک محیط مناسبی برای خانواده ها می باشد.

آدرس پارک بوستان: شیراز، بلوار بوستان، روبه‌ روی باغ دلگشا

پارک آزادی شیراز

از بزرگ ‌ترین و قدیمی ‌ترین  پارک های شیراز پارک آزادی می باشد، پارک آزادی دارای مساحتی حدود 21 هکتار که در سال 1354 احداث گردید، پارک آزادی در شمال شهر شیراز قرار دارد و محیط و فضای بسیار دلنشین و جذابی برای پاتوق جوانان شیرازی و خانواده ها می باشد، پارک آزادی از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برخوردار است، که از این امکانات رفاهی و تفریحی می توان به دریاچه مصنوعی، سینما هفت ‌بعدی، اتاق فرار، لانه پرندگان، مسیر دوچرخه ‌سواری و پیاده ‌روی، زمین‌ بازی کودکان، غرفه عکاسی، بوفه و کافی ‌شاپ و رستوران، پیک ‌نیک، تماشاخانه استاد هودی، پارکینگ، مسجد، سرویس بهداشتی و ... می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس پارک آزادی: شیراز، بلوار آزادی، پارک آزادی

 

لونا پارک شیراز

از قدیمی ‌ترین و محبوب ‌ترین پارک های کوهستانی شیراز لونا پارک  می باشد، لونا پارک شیراز دنیایی از هیجان و سرگرمی را برای گردشگران خود در نظر گرفته است، لونا پارک در شمال شهر شیراز نزدیک دروازه‌ قرآن قرار گرفته، لونا پارک شیراز یک شهربازی و مرکز تفریح و سرگرمی مردم شیراز می باشد، لونا پارک شیراز بیش از ۳۰ دستگاه بازی مهیج و متنوع بازی و سرگرمی می باشد که برای تمام سنین مناسب می باشد. از تفریحات هیجان ‌انگیز لونا پارک می توان به چرخ ‌وفلک، سالتو، سورتمه، رنجر و حریم وحشت، قلعه بادی و سرسره آبشاری اشاره کرد. از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی لونا پارک شیراز می توان به زمین پینت ‌بال، لیزر تگ، محوطه اختصاصی برای تفریح بانوان، بوفه خوراکی، رستوران، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی می باشد.

آدرس لونا پارک: بزرگ ‌راه جمهوری اسلامی، بلوار آیت ‌الله ربانی، دروازه ‌قرآن، مقابل دادگاه انقلاب

date_range پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 23 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0