{{ctrl.notification}}
Sights of Amlesh

دیدنی های املش

استان های شمالی کشورمان از جاذبه های گردشگری و توریستی در ایران که سالانه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران و مسافران از داخل و خارج از کشور می باشد، استان گیلان دارای شهرستان های دیدنی و سرسبز با آب و هوای بی نظیر و مناظر فوق العاده جذابی است که در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از شهرستان های استان گیلان شهر املش بپردازد، شهری باصفا با جاذبه های طبیعی منحصربفرد و جاهای دیدنی که در ادامه با جاذبه های دیدنی این شهر آشنا خواهید شد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی شهرستان املش

شهرستان املش از مقاصد گردشگری و شهرهای جذاب گیلان که در ۷۵ کیلومتری رشت قرار دارد. املش دارای آب ‌وهوای دلپذیر معتدل و نیمه ‌کوهستانی است و در نزدیکی دو جاذبه ی پرطرفدار دریا و کوهستان قرار دارد، املش شهر کوچک با جاذبه های دیدنی فراوان و متنوع که بسیار چشم نواز می باشد. املش از قدیمی ترین شهرهای ایران و گیلان که علاوه بر دیدنی ‌های طبیعی، جاذبه‌ های تاریخی متعددی نیز برخوردار است. در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی املش بپردازیم.

روستای بلوردکان

از جاذبه های دیدنی در اطراف شهر املش روستای بلوردکان می باشد که از زیباترین جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی این روستا برخوردار است، روستای بلوردکان دارای چشم ‌اندازهای منحصربفردی از رودخانه خروشان و جنگل‌ های سرسبز می باشد، روستای بلوردکان در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر املش، بخش اتاقور شهرستان لنگرود و در  توابع دهستان لات لیل قرار دارد، بر روی رودخانه خروشان این روستای زیبا یک پل قدیمی جذاب قرار دارد که بسیار دیدنی و منظره ی جالب و شگفت انگیزی را به وجود آورده و پل ارتباطی روستای بلوردکان با کهلستان، لات لیل، گرسک، بلوردکان، هلودشت، میان لنگه، اسماعیل‌آباد و قزوین می باشد و از مسیرهای پر تردد در این روستا می باشد.

روستای تابستان ‌نشین

در جنوب املش روستای دیگری قرار دارد که به روستای تابستان ‌نشین معروف است، روستای تابستان ‌نشین در منطقه‌ ای کوهپایه ‌ای در ارتفاع ۳۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد. روستای تابستان ‌نشین دارای چشم ‌اندازهای بسیار زیبا و کوهستانی و طبیعتی بی نظیر می باشد. آبشار فصلی خرم ‌دره، رودخانه شلما‌‌ن ‌رود، باغ ‌های چای و چشمه آبی زلال ‌از جاذبه‌های طبیعی روستای تابستان ‌نشین می باشد، مردم این روستا بیشتر دارای شغل چای‌ کاری و دام‌ داری می باشند.

 

قلعه شاه نشین گورج

از دیگر دیدنی ها در شهرستان املش قلعه تاریخی شاه ‌نشین گورج می باشد، قلعه شاه ‌نشین گورج دارای قدمت طولانی می باشد و قدمت آن به دوران قبل از اسلام و دوره اسماعیلیه باز می گردد. قلعه شاه ‌نشین گورج دو کیلومتری شمال روستای گورج و بین روستای گورج و رودخانه چاکرود در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در ساخت این قلعه از مصالحی همچون تخته ‌سنگ ‌های طبیعی، گل و آهک استفاده شده و دیواری استحفاظی بزرگی با ۲۵ متر طول و هشت متر ارتفاع در شمال غرب قلعه گورج قرار دارد. قلعه شاه نشین گورج به نام های دیگری همچون گورجی قلاکوتی، قلعه گردان، شاه ‌نشین قلعه و قلعه اسماعیلیان نیز معروف می باشد.

میل امام املش

میل امام از بناهای تاریخی در شهرستان املش که برجی باستانی می باشد که قدمت آن به دوران ساسانی باز می گردد که در آن دوره بعنوان آتشکده و از سنگ، آجر، ساروج و گچ ساخته شده، میل امام که شبیه مناره ای تاریخی سنگی می باشد در یک کیلومتری شمال شرق روستای قدیمی امام از توابع دهستان سمام در بخش رانکوه شهرستان املش قرار گرفته و حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، میل امام یا برج سنگی حدود هفت متر ارتفاع دارد و در بالای تپه ای قرار دارد. همانطور که گفتیم این برج در زمان ساسانیان بعنوان آتشکده مورد استفاده قرار می گرفته، اما در دوره های مختلف کاربرد های دیگری داشته است که می توان به ارسال پیام با دود و آتش، دیدبانی و راهنمایی مسافران اشاره کرد.

پل شاه عباسی املش

پل شاه عباسی املش از تاریخی ترین بناهای این شهر می باشد، پل شاه عباسی مربوط به دوران صفویه می باشد که به دستور شاه عباس ساخته شده و در روستای بلوردکان بر روی دو رودخانه سياهرود و زيل ‌بره واقع شده است، پل شاه عباسی از مصالحی همچون قلوه سنگ در پایه‌ها، آجر و ملات ساروج ساخته شده، پل شاه عباسی۵۰ متر طول و پنج متر عرض دارد، پل شاه عباسی املش دارای يک دهانه بزرگ و دو دهانه کوچک می باشد و از معماری زیبا و برجسته ای برخوردار است، پل شاه عباسی در گذشته یکی از مسیرهای شاه عباسی از املش به قزوین بوده است و به همین دلیل به همین نام معروف شده است. در نزدیکی پل شاه عباسی در فاصله حدود ۱۴۰ متری یک کاروانسرای قدیمی وجود دارد که می توانید از آن نیز بازدید نمایید.

بهترین فصل سفر به شهرستان املش

شمال کشور بخاطر وجود دریا، جنگل های فراوان و کوهستان ها دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می باشد، برای گردشگران و توریست هایی که علاقه مند به سفر هستند فصول و آب و هوای مختلف برای آنها زیاد مهم نیست و در هر زمانی که دوست دارند به سفر می پردازند، اما برای گردشگرانی که بهترین فصل را برای سفر انتخاب می کنند که از گرما زیاد و شرجی بودن در تابستان و سرمای سوزناک و بارندگی ها در امان باشند، بهترین فصل برای سفر فصل بهار می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

مسیر دسترسی به املش

برای دسترسی به شهر املش می توانید از آزاد راه تهران رشت و از رشت از شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود عبور کرده و به سمت شرق گیلان می روید، املش در ۷۶ کیلومتری رشت قرار دارد و شما می توانید از دور کوه‌ های سرسبز آن را ببنید از شهر رشت تا املش حدود یک ساعت و نیم‌ زمان طی می شود تا به این شهر برسید.

date_range شنبه 08 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 69 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0