{{ctrl.notification}}
Lark Island

جزیره لارک

جنوب کشورمان ایران دارای جزایر زیبا و متعددی می باشد، جزایری جذاب و دیدنی که سالانه گردشگران زیادی به این جزایر سفر می کنند، از جزایر معروف در جنوب ایران جزایر قشم و کیش می باشد که هم از نظر وسعت و هم از لحاظ گردشگری تنوع بسیار زیادی دارد، اما علاوه بر این دو جزیره محبوب و معروف جزایر دیگری در دریای نیلگون خلیح فارس قرار دارد، جزیره ای که در این مقاله آس چارتر به معرفی آن بپردازد، جزیره لارک است که در ادامه با این جزیره زیبا و جذاب نیز آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی جزیره لارک

جزیره لارک از جزایر دیدنی و جاذبه های گردشگری در استان هرمزگان که حدود  ۷۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و در جنوب شرقی جزیره قشم و در منطقه تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره لارک از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده  و دارای ساحلی با شن‌ های نقره ‌ای، شب ‌های زیبای پرستاره و ساحل فسفری می باشد، بلند ترین نقطه جزیره لارک حدود ۱۳۸ متر ارتفاع از سطح زمین دارد. جزیره لارک جنوبی ‌ترین نقطه از خاک ایران بشمار می رود، جزیره لارک از جاهای دیدنی استان هرمزگان جزیره ای آرام و به دور از هیاهو و مقصدی ایده آل برای سفر می باشد در این جزیره حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جمعیت وجود دارد، مردم این روستا بیشتر به کار صیادی و پرورش بز مشغول هستند.

امکانات رفاهی جزیره لارک

جزیره لارک از کوچک ترین جزایر ایران که دارای امکانات محدودی می باشد، تنها امکانات رفاهی جزیره لارک یک مغازه کوچک می باشد که ساکنین جزیره مایحتاج خود را از آن تامین می کنند و همچنین برای اسکان مسافران یک اقامتگاه کوچک وجود دارد، بنابراین برای سفر به جزیره لارک وسایل مورد نیازتان را همراه خود ببرید.

امکانات تفریحی جزیره لارک

بر خلاف نبود امکانات رفاهی جزیره لارک تفریحات هیجان‌ انگیز و دریایی دارد که در کنار بازدید از طبیعت بکر و جاذبه ‌های گردشگری منحصر به ‌فرد این جزیره می توانید به تفریحات لذت بخشی بپردازید. در ادامه به معرفی تفریحات جزیره لارک می پردازیم.

غواصی در سواحل مرجانی جزیره لارک

از تفریحات مفرح و مهیج در جزیره لارک غواصی در اعماق آب ‌های نیلگون خلیج فارس می باشد، اگر به غواصی و به دنیای زیر آب علاقه مند هستید بهترین تفریح غواصی می باشد که در کنار آبزیان و ماهی های زیبا و رنگا رنگ، طبیعت زیر دریا، صخره‌ های مرجانی و کشتی‌ های غرق شده به غواصی بپردازید و از دیدن این همه زیبایی در زیر آب لذت ببرید. به همین منظور چند مرکز غواصی در بخش ‌های مختلف جزیره قشم و بندرعباس وجود دارد که می توانید در تورهای غواصی جزیره لارک را در آنجا ثبت نام کنید و در آب های لارک غواصی نمایید. از سایت هایی که شما در آن برای غواصی ثبت نام می کنید سایت کشتی غرق شده و سایت بارج لارک می باشد. این دو سایت غواصی از نظر عمق و مسیر با هم متفاوت است، به طور مثال:

کشتی مغروق سوپر تانک یا همان کشتی غرق شده در غرب جزیره قرار دارد و از  محبوب ‌ترین مکان ‌های غواصی بشمار می رود، در این قسمت عمق آب برای غواصی بین ۱۲ تا ۳۰ متر بوده و در اطراف کشتی غرق شده تنوع بالا و جذابی از آبزیان همچون پروانه ماهیان، فرشته ماهیان، طوطی ماهی، آنجل، شیر ماهی و صخره‌ های مرجانی و ... وجود دارد.

سایت بارج لارک نیز در ساحل غربی جزیره قرار دارد، بارج نوعی شناور غرق‌ شده است که زیستگاه آبزیان شده و غواصی در کنار آن هیجان ‌انگیز است، این قسمت برای غواصی دارای عمقی بین ۵ تا ۸ متر است که برای افراد مبتدی مناسب است.

ساحل نقره‌ ای جزیره لارک

ساحل نقره‌ ای از دیگر جاذبه های دیدنی در جزیره لارک که دارای شن ‌های نقره ‌ای و آبی زلال می باشدف ساحل نقره‌ ای در شمال غربی جزیره قرار دارد و این قسمت عمق بسیار کمی دارد و برای غواصی سطحی مناسب است.

شنا در آب های جزیره لارک

از تفریحات هیجان انگیز در جزیره لارک شنا کردن در آب های این جزیره است، جزیره لارک دارایی آب زلال و شفافی است که دوست دارید وارد این آب ها شوید و از انواع آبزیان و طبیعت و دنیای زیر آب لذت ببرید، شنا و آب‌ تنی در این آب ها وسوسه انگیز است.

قایق ‌سواری در جزیره لارک

از دیگر تفریحات در جزیره لارک قایق ‌سواری در سواحل جزیره لارک می باشد، قایق ‌سواری از هیجان ‌انگیزترین تفریحات در جزیره لارک می باشد.

طبیعت گردی در جزیره لارک

طبیعت گردی در حزیره لارک بسیار لذت بخش است، دیدن سواحل بکر و طبیعت زیبا، شن های نقره ای، صخره‌های مرجانی، گنبدهای نمکی و کوه‌های آتشفشانی از دیدنی ترین و جذاب ترین مناظری هستند که خواهید دید و از دیدن آنها لذت خواهید برد.

خرید سوغات از مردم بومی جزیره لارک

در هنگام تفریح و پیاده روی و طبیعت گردی در جزیره لارک می توانید بومی های جزیره را ببنید و با آداب و رسوم آنها و سوغات محلی مردم این جزیره آشنا شوید، در این جزیره بازار محلی کوچکی وجود دارد که می توانید در آن صنایع دستی که از گوش ماهی ها و صدف های دریایی به دست هنرمند بومیان جزیره درست شده تهیه نمایید و همچنین از غذاهای دریایی و محلی خوشمزه این جزیره تهیه و نوش جان کنید و لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به جزیره لارک

جنوب کشور همانطور که می دانید دارای آب و هوای بسیار گرمی می باشد، اگر طاقت هوای گرم و سوزان در تابستان را ندارید بهتر است در فصلی که هوا خنک تر است به این جزیره سفر کنید، از این رو بهترین زمان سفر نیمه دوم سال اوایل پاییز تا اواخر فصل زمستان می باشد، در فصول هوا بسیار معتدل و مطبوع است، همچنین در اواخر زمستان و ایام نوروز این جزیره بسیار شلوغ و پر تردد می شود و گردشگران زیادی به این جزیره سفر می کنند. با تهیه بلیط هواپیما تهران قشم در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

مسیر دسترسی به جزیره لارک

برای رفتن و سفر به جزیره لارک گزینه های زیادی در پیش رو دارید که چگونه به این جزیره دسترسی داشته باشید، لازم است بدانید جزیره لارک فرودگاه ندارد و اگر قصد دارید از مبدای که در آن هستید به سمت جزیره لارک حرکت کنید بلیط هواپیما خود را به مقصد قشم و یا بندرعباس رزرو کنید و بعد در مقصدی که رسیدید با سفری دریایی با استفاده از قایق موتوری یا اتوبوس دریایی با طی زمانی کوتاه خود را به جزیره لارک برسانید. لازم است بدانید انتخاب وسیله ای که با آن به لارک سفر می کنید به خودتان بستگی دارد

date_range شنبه 08 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 36 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0