{{ctrl.notification}}
Kermanshah Piran Waterfall

آبشار پیران کرمانشاه

کرمانشاه از شهرهای گردشگری و توریستی در ایران سالانه گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند، شهر کرمانشاه از شهرهای تاریخی که قدمت آن به هزاران سال قبل باز می گردد، که آثاری از دوره های مختلف تاریخی در آن به چشم می خورد، کرمانشاه دارای علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای طبیعت بکر و زیبایی نیز می باشد، آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی آبشار پیران کرمانشاه از جاذبه های طبیعی این شهر بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار پیران کرمانشاه

آبشار پیران یا آبشار ریجاب کرمانشاه از جاذبه های طبیعی که از دیدنی ترین آبشارهای ایران و بلندترین آبشار آپارتمانی در ایران   و خاورمیانه بشمار می رود، آبشار پیران کرمانشاه که دارای ۱۸۰ متر ارتفاع دارد، این آبشار حالت طبقه ای که دارای 3 طبقه می باشد، آبشار پیران در شمال غربی شهر ریژآو روستای ژالکه شهرستان سر پل ذهاب استان کرمانشاه واقع شده است،

نامگذاری آبشار پیران یا آبشار ریجاب کرمانشاه

آبشار پیران کرمانشاه به نام های پیران و ریجاب معروف می باشد و در زبان کردی به محل سر ریز شدن آب گفته می شود، این آبشار به جایی که فرود می آید به دلیل نزدیکی به روستای پیران در پایین آبشار به همین نام پیران معروف شده است.

مسیر دسترسی به آبشار پیران کرمانشاه

برای دسترسی به آبشار پیران می توانید از دو مسیر خود را به آبشار برسانید، در مسیر اول باید خود را ابتدا به روستای ژالکه در شهرستان دالاهو برسانید، و از آنجا با استفاده از راهنمایان و یا مردم محلی به آبشار ریجاب بروید، در مسیر دوم برای دسترسی به آبشار روستای پیران می باشد، در این روستا تابلوهای راهنمایی وجود دارد که با دنبال کردن تابلوها شما به یک مسیر خاکی خواهید رسید و بعد از طی مسیری حدود ۲ کیلومتر پیاده روی به آبشار پیران خواهید رسید. از کرمانشاه تا آبشار ریجاب حدود ۱۶۰ کیلومتر فاصله می باشد و می توانید ابتدا از بلوار بهشتی کرمانشاه، بلوار عشایر، کمربندی کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب بروید و به آبشار پیران بروید.

بهترین زمان بازدید از آبشار پیران کرمانشاه

برای بازدید از آبشار پیران کرمانشاه بهترین زمان فصل‌ های بهار و تابستان می باشد، در تعطیلات نوروز نیز این منطقه بسیار شلوغ می باشد و زمان مناسبی برای سفر نیست، آبشار پیران کرمانشاه در زمستان ها و فصل پاییز دارای  آب ‌وهوای سرد و خشکی  می باشد و این فصول نیز برای طبیعت‌ گردی مناسب نیست. در اوایل خرداد ماه آبشار پیران کرمانشاه بسیار خلوت و دارای آب ‌وهوایی بسیار معتدل و طبیعتی سرسبز و بکر می باشد و مناظر بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

امکانات رفاهی آبشار پیران کرمانشاه

آبشار پیران کرمانشاه بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرده است که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند، اما دراین منطقه امکانات بسیار محدود می باشد، در نزدیکی آبشار پیران کافه و رستوران و سوپرمارکتی وجود ندارد، نزدیک ترین رستوران در فاصله حدود ۱۲ کیلومتری از آبشار قرار دارد. برای بازدید از آبشار پیران با خود وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید.

تفریحات آبشار پیران کرمانشاه

آبشار پیران کرمانشاه دارای طبیعتی بی نظیر و مناظر منحصربفردی می باشد، برای بازدید از این آبشار شما می توانید به تفریحات مختلفی همچون:

صخره ‌نوردی از تفریحات مورد علاقه ورزشکاران و علاقه مندان به صخره‌ نوردی می باشد که برای این تفریح لازم است تجهیزاتی با خود به همراه داشته باشید..

شنا و آب تنی از تفریحات جذاب در این آبشار می باشد که در فصل تابستان بسیار دلچسب می باشد..

عکاسی از مناظر و جاذبه های دیدنی در آبشار پیران از جذاب ترین تفریحات در آبشار می باشد.

پیاده ‌روی و قدم زدن در میان درختان، شنیدن صدای آب و پرندگان، تماشای عظمت آبشار و طبیعت بکر از لذت بخش ترین تفریحات در آبشار پیران می باشد.

اقامت در نزدیکی آبشار پیران کرمانشاه

در بازدید و سفر به آبشار پیران می توانید شب را نیز اقامت کنید برای اقامت می توانید از گزینه‌ های مختلفی استفاده نمایید، اقامت شما نیز بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد، شما می توانید کمپینگ کنید و چادر بزنید و برای این کار حتما لوازمی که می دانید لازمتان می شود را باخود به همراه داشته باشید، اقامتگاه ‌های نزدیک آبشار پیران دارای مناظر جذابی از اطراف می باشد، اقامتگاه‌ های بومگردی روستای پیران و اقامتگاه بومگردی ریجاب استفاده نمایید،

جاهای دیدنی نزدیک آبشار پیران کرمانشاه

آبشار پیران کرمانشاه دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیاد که در نزدیکی این آبشار جاذبه های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها می پردازیم.

قلعه یزد گرد کرمانشاه

قلعه یزد گرد از جاذبه های تاریخی و دیدنی در کرمانشاه و از قدیمی ‌ترین قلعه‌ های ایران که قدمت آن به دوره اشکانیان باز می گردد، قلعه یزد گرد ‌در شهرستان دالاهو و ارتفاعات روستای زردکوه قرار دارد و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سر پل ذهاب قرار دارد و حدود 20 دقیقه مسیر را برای رسیدن به آبشار طی کنید،

آرامگاه ابودجانه کرمانشاه

از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه نزدیک به آبشار پیران آرامگاه ابودجانه که حدود ۳ کیلومتر فاصله می باشد، این بنای تاریخی ومذهبی در شهرستان دالاهو بخش ریژآو قرار دارد، ابودجانه یکی از یاران وفادار و محبوب پیامبر بوده که در جنگ احد در رکاب حضرت علی (ع) و پیامبر (ص) بوده، در آرامگاه ابودجانه قبرهایی تاریخی مربوط به دوره ساسانی قرار دارد، این قبرستان دارای معماری به سبک چهارطاقی می باشد که قدمت آن به دوران صدر اسلام باز می گردد.

آرامگاه بابا یادگار کرمانشاه

آرامگاه بابا یادگار از دیگر دیدنی های این منطقه که در حدود ۱۳ کیلومتری آبشار پیران واقع شده است، آرامگاه بابا یادگار در دامنه کوه تخت سرانه در دالاهو قرار گرفته است.

کوه‌های دالاهو کرمانشاه

از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه کوه های دالاهو می باشد، این کوه های زیبا در قلب رشته‌ کوه‌های زاگرس قرار دارد و دارای یک منطقه بسیار زیبا و دیدنی با منظره ‌ای بی ‌نظیر از منطقه جنگلی و کوهستانی می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران کرمانشاه در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

date_range چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 74 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0