{{ctrl.notification}}
Aminonu Wharf Istanbul

اسکله امینونو استانبول

استانبول از دیدنی ترین شهرهای تاریخی در استانبول که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی می باشد، استانبول شهری پر جنب ‌وجوش با تاریخچه غنی دارای بناهای تاریخی و گردشگری بسیار زیادی می باشد، آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی اسکله امینونو که از مناطق دیدنی استانبول می باشد بپردازد، همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی اسکله امینونو استانبول

اسکله امینونو استانبول یکی از بنادر تجاری و نظامی  و از مهم ‌ترین مراکز گردشگری شهر استانبول می باشد، اسکله امینونو از شلوغ ترین، قدیمی ‌ترین و مهم ‌ترین مناطق استانبول می باشد که از لحاظ موقعیتی به تنگه بسفر، خیابان استقلال، میدان تقسیمو خیابان ینی‌ کاپی نزدیک می باشد، منطقه امینونو استانبول دارای قدمت طولانی که به دوران امپراتوری روم بازمی‌ گردد، اسکله امینونو استانبول دارای ترکیبی از معماری سنتی دوران عثمانی و مدرن می باشد، این اسکله تاریخی شاهد اتفاق ‌های تاریخی مهمی بوده که در زمان سلطان محمد بعد از فتح پایتخت امپراتوری بیزانس در سال ۱۴۵۳ به یک نقطه نظامی مهم تبدیل شد.

نام ‌گذاری اسکله امینونو استانبول

نام اسکله امینونو استانبول از دوران عثمانی به یادگار مانده است، در آن دوره این اسکله یک منطقه ی مهم تجاری که بازرگانان و دریانوردان بسیاری در این اسکله رفت و آمد می کردند، از این رو در آن دوره دولت عثمانی برای اینکه درآمد خود را افزایش دهد خانه‌هایی برای کنترل، انبار کالا و امور گمرکی به نام ایمنس در اطراف اسکله ساخت تا مالیات و عوارض گمرکی از تجار و بازرگانان گرفته شود و در آمدشان رونق پیدا کند. 

امکانات رفاهی اسکله امینونو استانبول

اسکله امینونو استانبول از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری که گردشگران زیادی از آن سالانه بازدید می کنند، این اسکله دارای امکانات رفاهی نظیر چند پارکینگ عمومی و خصوصی، کافه، رستوران، بازار، نیمکت‌ها یی برای استراحت دارد که می توانید ساعاتی را در کنار این اسکله تاریخی زیبا بنشینید و از مناظر استفاده نمایید.

جاهای دیدنی نزدیک به اسکله امینونو استانبول

اسکله امینونو استانبول از جاذبه های گردشگری که گردشگران زیادی را سوی خود کشانده است، در نزدیکی این اسکله جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول از بزرگ ‌ترین و قدیمی ‌ترین بازارهای مسقف جهان که دارای ۶۱ گذر و ۳۰۰۰ حجره می باشد، بازار بزرگ استانبول نزدیک اسکله امینونو استانبول واقع شده است. شما می توانید از این بازار انواع کالا از قبیل پارچه، جواهرات، لوازم‌ خانگی، فرش، سرامیک، کتاب، ادویه‌ جات و ... را تهیه نمایید، اگر می خواهید از استانبول سوغاتی تهیه نمایید بازار بزرگ استانبول بهترین گزینه می باشد.

پل گالاتا استانبول

از جاذبه‌ های گردشگری استانبول پل گالاتا می باشد که در فاصله ۱.۵ کیلومتری محله امینونو قرار دارد، پل معلق گالاتا از جاهای دیدنی که تنگه بسفر استانبول را به دو بخش تقسیم کرده است، پل گالاتا دارای منظره ای جذاب از تنگه بسفر و شهر استانبول می باشد.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد از جاذبه‌ های گردشگری استانبول که یکی از بناهای تاریخی و یک شاهکار معماری با طرحی چشم ‌نواز و خیره‌ کننده می باشد، مسجد آبی به دستور سلطان احمد یکم عثمانی در بین سال‌ های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ ساخته شد. مسجد آبی استانبول دارای بخش‌ های مختلفی همچون مدرسه دینی، بازار، آشپزخانه، کتابخانه و ... می باشد.

بازار ادویه استانبول

دومین بازار بزرگ و سرپوشیده استانبول که بازار ادویه یا میصرچارشیسی این شهر می باشد، در بخش اروپایی محله امینونو قرار دارد، بازار بزرگ ادویه استانبول به دستور تورخان خدیجه سلطان مادر سلطان محمد چهارم در بین سال‌ های ۱۶۶۰ تا ۱۶۶۵ میلادی ساخته شد. این بازار دارای معماری به سبک دوره عثمانی دارد و از کاشی ها رنگارنگ پوشیده شده، اگر خوش طعم و خوش عطر ترین ادویه ها را می خواهید این بازار محل مناسبی برای خرید انواع ادویه، خشکبار یا شکلات می باشد.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول در قرن شانزدهم هجری و به دستور شاه سلطان سلیمان ساخته شد و به نام وی نیز معروف گشت، مسجد سلیمانیه از مسجد ایاصوفیه دومین مسجد بزرگ استانبول بشمار می رود، مسجد سلیمانیه استانبول دارای بخش هایی نظیر ۴ مدرسه ی قرآن، حمام، یک کاروانسرا، یک آشپزخانه ی عمومی و یک کاروانسرا می باشد. جالب است بدانید در در ساختمان اصلی این مسجد حدود بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم طلا استفاده شده است و حدود ۳۵۰۰ کارگر در ساخت آن کمک کرده اند.

مسیر دسترسی به اسکله امینونو استانبول

برای دسترسی آسان و سریع به اسکله امینونو استانبول می توانید از وسایل حمل ‌ونقل عمومی متنوع استفاده نمایید، راحت ترین وسیله برای رساندن خود به این اسکله خط تراموا T1 می باشد، همچنی شما می توانید با استفاده از مسیر دریایی درون شهری از میدان تکسیم به اسکله کاباتاش بروید و با سوار شدن به فولیکولار به سمت اسکله امینونو استانبول رفته و در میان راه از مناظر بکر اطراف دیدن نمایید. یا می توانید از میدان تقسیم به خیابان استقلال رفته و با عبور از پل گالاتا خود را به اسکله امینونو استانبول برسانید. با تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین زمان بازدید از اسکله امینونو استانبول

برای بازدید و سفر به محله امینونو استانبول شما می توانید در هر فصصلی به بازدید بپردازید، اما بهترین زمان فصل بهار و بین ساعت ۶ صبح تا ۹ صبح و ۶ عصر تا ۹ شب می باشد. صبح‌ ها اسکله امینونو استانبول خلوت تر است و به دور از هیاهو و شلوغی می توانید به بازدید و تفریح بپردازید.

 

date_range پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 50 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0