{{ctrl.notification}}
Paris Louvre museum

موزه لوور پاریس

پاریس یکی از شهرهای توریستی و گردشگری که مرکز کشور فرانسه می باشد، این شهر دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوان که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سر تاسر جهان می باشد، از معروف ترین نماد های این شهر وجود برج بلند ایفل می باشد که از جذابیت های این شهر بشمار می رود و طرفداران بسیار زیادی دارد، اما در این مقال آس چارتر قصد دارد به معرفی موزه لوور پاریس از مشهورترین و پربازدید ترین موزه‌های جهان و از جاهای دیدنی پاریس بپردازد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

تاریخچه موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس یکی از گنجینه ‌های آثار هنری و تاریخی در شهر پاریس که از جاهای دیدنی پایتخت فرانسه که در کنار رود سن و در میدان کنکورد واقع شده است. موزه لوور از بزرگ‌ ترین و مشهورترین موزه‌ های جهان که در زمینی با مساحتی حدود ۷۲.۷۳۵ مترمربع احداث گردید، موزه لوور پاریس در بنایی تاریخی قرار دارد که دارای تاریخچه طولانی می باشد و قدمت بالایی دارد، این بنا به دستور فلیپ دوم در سال ۱۱۹۰ به ‌عنوان قلعه ‌ای برای حافظت از شهر پاریس ساخته شد و در زمان شاه چاربز پنجم قرن ۱۴ میلادی این قلعه به اقامتگاه سلطنتی تبدیل گشت، و در قرن های شانزدهم و هفدهم بخش ‌های دیگری به دستور پادشاهان لویی سیزدهم و لویی چهاردهم به این کاخ اضافه گردید.

معرفی موزه لوور پاریس

کاخ لوور پاریس در سال ۱۶۸۲ با تصمیم لویی چهاردهم با انتقال آثار هنری شامل نقاشی ‌ها و مجسمه ‌های متعلق به خاندان سلطنتی به مکانی برای نمایش آثار هنری تبدیل شد، آثار هنری که به این کاخ منتقل شدند مربوط به خاندان سلطنتی بودند، این کاخ در سال ۱۷۹۳، هم‌ زمان با انقلاب کبیر فرانسه رسما با به نمایش گذاشتن ۵۳۷ عدد نقاشی به یک موزه عمومی تبدیل شد و مردم عادی می ‌توانستند از این آثار بازدید نمایند. موزه لوور پاریس امروزه بعنوان بزرگترین موزه در جهان شناخته شده که در آن بیش از ۳۵۰ هزار اثر هنری از جمله نقاشی‌ های مشهوری مانند مونالیزا، ونوس میلو و مجسمه ابوالهول، گنجینه ‌ای از تاریخ و هنر در آن نگهداری می شود، که هرساله پذیرای میلیون‌ ها گردشگر از سراسر جهان می باشد.

نام موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس در ابتدا به همان نام لوور معروف بود و در سال ۱۸۰۳ به افتخار امپراتور فرانسه به موزه ناپلئون تغییر نام پیدا کرد، نامگذاری این موزه بنام ناپلئون به دلیل وجود آثار هنری که ناپلئون در نبردهایش به دست آورده بود می باشد، که بیشترین فضای موزه را به خود اختصاص داده است. اما اکنون این موزه به همان نام لوور معروف می باشد، ریشه کلمه لوور از کلمه لاتین لوپارا گرفته شده و به معنی سرزمین گرگ ‌ها می باشد، آن هم به این دلیل که در این منطقه در گذشته گرگ های زیادی زندگی می کردند، اما در زبان فرانسوی کلمه لوور به معنی دژ یا قلعه می باشد که این قلعه بعنوان دیده‌ بانی و نگهبانی و محافظت از شهر به دستور فیلیپ آگوست ساخته شد.

معماری موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس دارای معماری بی نظیر و یکی از شاهکارهای هنری که در طول تاریخ معماران مشهور بسیاری به بازسازی آن پرداخته اند، به همین دلیل این موزه دارای سبک معماری متنوعی می باشد، بنای موزه لوور پاریس در ابتدا در رن ۱۲ میلادی ساخته شد و در قرن ‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی بخش ‌های جدیدی توسط معمارانی مانند لوئی لوو و پیر لسکوت به این قلعه اضافه شد و در سال ۱۷۹۳ به ‌عنوان یک موزه عمومی شناخته شد و برای بازدید عموم قرار گرفت و آخرین بازسازی این موزه در سال ۱۹۸۹ انجام شد. موزه لوور پاریس دارای ترکیبی از سبک‌ های مختلف معماری نظیر سبک رمانسک و سبک مدرن می باشد.

بخش های مختلف موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس دارای یک ساختمان ۵ طبقه و چهار ورودی مختلف و دارای ۸ بخش اصلی‌ می باشد، که این بخش ها شامل بخش هنر مصر باستان، بخش هنر یونان و روم، بخش نقاشی‌ های اروپایی، بخش هنر اسلامی و بخش مجسمه ‌سازی می باشد. موزه لوور پاریس از بزرگترین موزه های معروف جهان که دارای وسعت زیادی نیز می باشد، تمامی طبقات این ساختمان به وسیله پله های برقی، آسانسور و پله های معمولی به هم متصل می باشد، بخش های موزه نیز از طریق یه راسته به هم راه دارد و برای بازدید از بخش های موزه باید از این سه راه رو عبور کنید،

راسته دنون: از طولانی ‌ترین راسته های موزه که همیشه بسیار شلوغ می باشد و بازدید کنندگان زیادی در آن قرار دارند، در راسته دنون آثار مشهوری همچون تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی و مجسمه نایکی الهه بالدار پیروزی قرار دارد و این راسته بنام آقای دومینیک ویوانت دنون اولین مدیر موزه نام ‌گذاری شده ‌است.

راسته ریشلیو: در این راسته آثار هنری قرون وسطی و رنسانس وجود دارد، که از مهم ترین قسمت های این موزه به خصوص برای ایرانیان می باشد که بسیار زیاد ارزش دیدن دارد و تالار ایران باستان نیز در این راسته قرار دارد، این راسته بنام وزیر اعظم لوئی سیزدهم، کاردینال ریشلیو نام ‌گذاری شده است.

راسته سولی: آثار هنری دوره‌ های مختلف ازجمله مصر باستان، یونان و روم، خاور نزدیک و هنر اسلامی در راسته سولی واقع شده است و این راسته بنام وزیر امور خارجه هانری چهارم ماکسیمیلیان سولی نام‌ گذاری شده ‌است.

مهم ترین آثار موزه لوور پاریس

در موزه لوور پاریس بیش از ۳۵۰ هزار اثر هنری و تاریخی نگهداری می شود، آثار تاریخی و با ارزشی که از تمدن‌ های باستانی قبل از قرن ششم میلادی تا قرن نوزدهم می باشند و از مشهورترین آثار در این  موزه می توان به نقاشی مونالیزا مشهورترین نقاشی جهان اثر لئوناردو داوینچی، نقاشی تاج ‌گذاری ناپلئون به‌ عنوان امپراتور فرانسه اثر ژاک لویی داوید، نقاشی یراق دوز در حال کار اثر یوهانس ورمیر، نقاشی مرد و دستکش اثری از پائولو ورونززه، نقاشی ازدواج در قانا اثری از پائولو ورونززه، نقاشی قایق مدوسا اثری از نقاش فرانسوی تئودور ژریکو، نقاشی دختر یتیم در گورستان اثر اوژن دلاکروا، نقاشی سوگند هوراتی‌ ها، مجسمه نیکه ساموتراس، مجسمه ونوس میلو، مجسمه اسب مارلی، مجسمه کاتب نشسته، نقش برجسته گاو بالدار، الماس نایب‌ السلطنه می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران پاریس را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

date_range دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 32 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0