{{ctrl.notification}}
Dad Hotel Yazd

هتل داد یزد

یزد شهر بادگیرهای ایران از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای ایران که بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد، یزد دارای بناهای تاریخی و قدیمی بسیار زیادی می باشد، بناهای تاریخی که در طول سالیان سال در دوره های مختلف تاریخی شاهد وقایع تاریخی زیادی بوده و تا کنون نیز بعد از این همه سال هنوز هم اکثر این بناهای تاریخی پا برجا باقی مانده اند. در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی یکی از بناهای تاریخی یزد هتل داد بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

تاریخچه و قدمت هتل داد یزد

یزد تاریخی ترین شهر ایران با بناهای تاریخی متعدد این شهر 3000 ساله ساختمان ‌ها و بناهایی تاریخی زیادی را در خود جای داده است، هتل داد یزد از تاریخی ترین بناهای یزد که در بافت قدیمی این شهر قرار دارد. بنای تاریخی داد در سال ۱۳۰۷ سده ۱۳ هجری شمسی بعنوان یک بنگاه باربری و گاراژ بنا شده است، این گاراژ متعلق به حاج عبدالخالق داد بوده که وی این گاراژ را به منظور حمل ‌ونقل کالاها و پذیرش مهما‌ن ‌های بین ‌راهی راه‌ اندازی کرده بود و محلی برای بارگیری و تخلیه بار و پاتوق راننده‌ های بین ‌راهی تا سال 1372 بود، که بعد از این سال دیگر این گاراژ به کار خود ادامه نداد و برای همیشه با مهمان‌های بین ‌راهی و راننده‌ها خداحافظی کرد. بعد از گذشت چند سال در سال 1380 فرزندان و نواده‌های حاج عبدالخالق داد به مرمت گاراژ پرداختند تا بتوانند هویت تاریخی بنا را دوباره حفظ کنند، تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۸۶ بعد از کلی مرمت‌ و بازسازی‌ گاراژ داد به یک هتل کلاسیک ایرانی تبدیل شد.

معرفی هتل چهار ستاره داد یزد

هتل داد یزد یک هتل 4 ستاره کلاسیک که توسط فرزندان و نوادگان حاج آقا داد در طی 6 سال زحمت و تلاش از گاراژی به یک هتل زیبا تبدیل شد و جانی دوباره پیدا کرد، هتل داد شهر یزد یک هتل کلاسیک ایرانی که تلفیقی از معماری سنتی و مدرنیته است. هتل 4 ستاره داد یزد از بهترین هتل های دنیا که دارای ارای ۹۴ باب اتاق که شامل اتاق های یک تخته، دو تخته ، سه تخته، اتاق های متصل به هم اتاق ماه عسل و رویال سوئیت با طراحی سنتی و امکانات رفاهی بسیاری می باشد، هتل داد یزد از بهترین هتل های کلاسیک و سنتی که گردشگران و توریست های زیادی سالانه میهمان این هتل زیبا هستند. از ویژگی های معماری هتل داد می توان به قوس ها، طاق نماها و نورگیرهای بسیار زیبا در گوشه گوشه بنا اشاره کرد که جلوه بسیار زیبایی به بنا داده است،

امکانات رفاهی هتل چهار ستاره داد یزد

هتل داد یزد یک هتل 4 ستاره که دارای امکانات رفاهی مدرنی همچون دو رستوران، کافی شاپ، کافه گالری، مجموعه آبی، اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی جهت برگزاری تورهای مختلف، خرید بلیت، پارکینگ مسقف،  سالن همایش جهت برگزاری جشن، سمینار، همایش و سایر مراسمات دیگر و ... می باشد.

جاذبه های دیدنی در اطراف هتل داد یزد

هتل داد از جاذبه های تاریخی که این هتل در یک بنای تاریخی قرار گرفته است که علاوه بر اینکه می توانید در آن اقامت داشته باشید می توانید حس خوبی از گذشته را تجربه کنید، اما در نزدیکی این جاذبه ی تاریخی و اقامتی بناها و جاذبه های تاریخی و گردشگری دیگری نیز وجود دارد که می توان به جاذبه هایی همچون آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان اشاره کرد، در ادامه با چند مورد از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.  

مسجد جامع یزد

از جاذبه های تاریخی و بناهای قدیمی در یزد که در نزدیکی هتل داد یزد قرار دارد، مسجد جامع کبیر می باشد که بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد، مسجد جامع کبیر یزد دارای معماری بی نظیر و تزیینات داخلی و خارجی بسیار جذابی می باشد، در معماری این مسجد از خانه کعبه الهام گرفته شده است، مسجد جامع یزد از جاهای دیدنی یزد که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران و در سال ۱۳۹۶ هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

محله تاریخی فهادان یزد

محله تاریخی فهادان یزد از مهم ترین محلات دیدنی، تاریخی یزد می باشد، این محله در بافت سنتی و تاریخی شهر یزد قرار گرفته است، این محله تاریخی دارای بناهای مهم تاریخی و مکان ‌های تاریخی متعددی می باشد، محله تاریخی فهادان یزد از گذشته محل سکونت بزرگان و افراد سرشناس یزد بوده و در در شمال غربی میدان امیر چخماق قرار دارد، موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده، زندان سکندر، امامزاده سید پنهان، خانه لاری ها از بناهای تاریخی می باشد که در محله تاریخی فهادان یزد قرار دارند.

مجموعه امیر چخماق یزد

میدان امیر چخماق یزد یکی از میدان‌ های کلیدی و مهم و تاریخی شهر یزد می باشد، این میدان دارتی مجموعه ای از مسجد، کاروانسرا، تکیه، آبنما، حمام و مجموعه ‌ای از حجره‌ های بازاری می باشد، میدان امیر چخماق یزد یکی از میدان های تفریحی و جاهای دیدنی در یزد می باشد که بعنوان بافت تاریخی شهر یزد که به ثبت یونسکو رسیده است، میدان امیر چخماق یزد دارای قدمت تاریخی می باشد که در تیموریان و سرداران شاهرخ میرزا ساخته شده است، که بعد ها توسط حاج قنبر جهانشاهی که وزیر امیر چخماق بازار و کاروانسرا و مسجد امیر چخماق نیز در اطراف این میدان ساخته شد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران یزد را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

بهترین زمان سفر به یزد

برای سفر به یزد می توانید در فصل های پاییز و ماه ‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ که شرایط آب و هوای معتدل تر و دلپذیر هست بروید. شهر یزد یک شهر کویری که دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد و ممکن است این هوا را طاقت نیاورید پس بهترین زمان همان فصل های پاییز و زمستان و بهار می باشد.

 

date_range دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 49 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0